Een nieuw imago voor VG-Rabobank

De Vereniging Gepensioneerden Rabobank (VGR) was voorheen een vereniging die de belangen behartigt van oud Rabobank medewerkers, voornamelijk gepensioneerden. Omdat steeds vaker mensen tijdens hun loopbaan bij verschillende werkgevers pensioen opbouwen, is de VGR een vereniging met een verjongende doelgroep. En bij een andere doelgroep hoort een ander imago. De VGR benaderde ons daarom om een nieuwe vormgeving te maken voor het kwartaalmagazine van de vereniging, de RaboBand. De opdracht was: maak het blad frisser, strakker en moderner.

Deze vernieuwde vormgeving is ontworpen door Donna van Kessel, Grafisch Vormgever bij Twin Media. Allereerst nam ze de cover op de schop. Op de oude cover werd gebruik gemaakt van twee ankeilers boven het logo van RaboBand en twee ankeilers in het beeld. Door gebruik te maken van slechts één ankeiler, wordt meer nadruk gelegd op het beeld en komt het beter tot zijn recht.

Zoals je kan zien is de basisvormgeving in grote lijnen hetzelfde, om herkenbaarheid te behouden. Dit is evengoed zo in het binnenwerk. Alle ‘vegen’ zijn hier bijvoorbeeld verdwenen en vervangen met een strakke balk, zoals ook te zien is op de cover. Vegen die achter de subkoppen werden gebruikt, zijn vervangen door een gekleurde balk eronder. Quotes hebben nu twee grote sierlijke aanhalingstekens. Dit geeft een rustige, chique uitstraling. Ten slotte maakt Donna in de nieuwe vormgeving minder gebruik van de kleuren oranje en blauw. In plaats daarvan pakt ze een kleur uit de afbeelding, die hoort bij een specifiek artikel, en gebruikt deze vervolgens door heel het artikel. Dit zorgt niet alleen voor meer eenheid, maar bevordert ook de leesbaarheid.

Voor:

Na:

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

 

 

 

Twin Media maakt ontwerp voor ‘GOTD: De Canon van Nederland’

De nieuwste toevoeging aan de Grej of the Day (GOTD) boekenreeks, De Canon van Nederland  is ontworpen door Rimke Bartels, senior-ontwerper bij Twin Media. Grej of the Day (grej = Zweeds voor ‘een ding’) begon in 2009 in het noorden van Zweden. Leerkracht Micael Hermansson wilde zijn manier van lesgeven veranderen. Hiervoor deed hij literatuuronderzoek naar de werking van de hersenen en hoe mensen het meest effectief leren. Het resultaat? Een lesmethode waarbij je iedere dag aftrapt met een superkorte, mindblowing microles van ca. 10 minuten. Onderzoek toont dat dit de perfecte tijdsduur is voor jonge kinderen.

Donald Suidman, uitgever bij Pienter Publishers, zette zich afgelopen jaren in om van GOTD ook in Nederland een succes te maken. Als onderdeel van deze campagne, vroeg hij Twin Media om een volledig nieuw ontwerp te maken voor GOTD: De Canon van Nederland. Hierbij moest alleen het logo en het kleurenpalet behouden blijven. GOTD: De Canon van Nederland is een lesmethode-boek, bestemd voor docenten in het basisonderwijs.

Rimke maakte de nieuwe vormgeving, geïnspireerd door de Zweedse boeken. De vormgeving is – met veel plaatjes en vrijstaande elementen – overzichtelijk en speels, wat de lesmethode aantrekkelijk maakt. Ieder onderdeel heeft een nieuwe, eigen vormgeving gekregen en is in één oogopslag herkenbaar. Alle microlessen beginnen met een raadsel, om de aandacht van leerlingen meteen te grijpen. Deze raadsels zijn in een vergrootglas geplaatst, een nieuw element dat ook op de cover voorkomt.

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Meer informatie over GOTD: De Canon van Nederland: grejoftheday.nl/nieuw-de-canon-van-nederland/

Twin Media verzorgt restyling voor het tijdschrift Management Kinderopvang

Het maandblad Management Kinderopvang van uitgeverij Springer heeft een opfrisbeurt gekregen. De redactie van Management Kinderopvang vroeg Twin Media een nieuwe vormgeving te maken die het tijdschrift een moderne look geeft, zonder al te veel af te wijken van de oude stijl. De redactie wilde niet dat de herkenbaarheid verloren ging. 

In de nieuwe vormgeving is meer onderscheid aangebracht tussen de rubrieken en de artikelen, onder meer door te variëren in het aantal kolommen en kleurgebruik. Zo krijgt het blad een modern, zakelijk, maar ook speels karakter. De cover is onder handen genomen, zodat ook deze moderner oogt.

Over Management bij Kinderopvang

Management Kinderopvang richt zich op het management en de beleidsmakers in de kinderopvang. Het vakblad brengt lezers op de hoogte van de ontwikkelingen in de sector, best practices en relevant wetenschappelijk onderzoek. De praktische artikelen geven het (midden)management tools om hun bedrijfsvoering te optimaliseren.

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Meer informatie over Management bij Kinderopvang: springer.com/journal/41190/

Stage vormgeving/DTP bij Twin Media b.v.

Volg jij een MBO opleiding in de richting grafische vormgeving en zoek je een uitdagende stage? Goed nieuws! Twin Media heeft per 1 september plek voor een stagiair vormgeving/DTP.

Standplaats Zeist

Wat ga je precies doen en leren?

Twin Media is een mediabedrijf waar boeken, tijdschriften en websites worden geproduceerd. Daarnaast is Twin Media nauw verbonden met Twin Digital (webbouw en digitale magazines), Alea Publishers (uitgever vaktijdschriften) en Virtúmedia (uitgever special-interestbladen) en Bazarow.com (boeken). Liefde voor boeken en tijdschriften is een pré!

Ben je creatief en heb je oog voor detail? Wil je meer ervaring opdoen en je verder ontwikkelen op het gebied van vormgeving? Binnen deze rol ontwikkel je je op het gebied van vormgeving en DTP. Je werkzaamheden zullen bestaan uit:

  • Meewerken aan de vormgeving van tijdschriften en boeken.
  • Vormgeven van folders, flyers en visitekaartjes.
  • Controleren en drukklaar maken van bestanden.
  • Uitingen vormgeven voor de social-mediakanalen van Twin Media.
  • Afbeeldingen en illustraties maken en bewerken.

Wat bieden wij?

  • Een uitdagende meewerkstage waarbij je kennis maakt met de vele facetten van het vormgeven.
  • Veel ruimte om jezelf te ontwikkelen.
  • Professionele begeleiding.
  • Een passende stagevergoeding.
  • Werken in een informeel en gezellig team.

Dit zoeken wij

  • Het betreft een stageperiode vanaf september 2021.
  • Je volgt een grafische opleiding (MBO niveau 3 of 4).
  • Adobe InDesign, Photoshop en Illustrator kennen voor jou geen geheimen.
  • Goede schriftelijke en mondelinge vaardigheden.
  • Creatief, proactief, zelfstandig en je weet van aanpakken.
  • Een gezellig mens.

We zijn een divers, multimediaal bedrijf, met een groot aantal producten en diensten. Er valt veel te ontdekken en te leren. Door de diversiteit aan klanten is elke taak weer anders. Ook zijn we altijd nieuwsgierig naar nieuwe inzichten, dus we staan zeker open voor jouw ideeën. Spreekt dit jou aan? Neem dan contact op met Claudia van der Pol via claudiavanderpol@twinmediabv.nl

Vacature: Twin Media zoekt Senior Vormgever voor 32-40 uur per week

Twin Media zoekt per direct een creatieve

Senior Vormgever (m/v)

voor 32-40 uur per week

Twin Media is een full service multimediabedrijf met ca. 25 vormgevers. We verzorgen de opmaak van meer dan 65 tijdschriften en hebben een groot aantal klanten waar we huisstijlopdrachten en dagelijkse communicatie-uitingen voor verzorgen. Ook ontwerpen we boeken en brochures.

Gezien de groei van onze portfolio hebben we per direct ruimte voor een senior vormgever m/v.

Tot je takenpakket behoort:

  • Opmaak en waar nodig art-directie van tijdschriften
  • Uitdenken en uitzetten van fotoshoots en briefings voor illustratoren
  • Het ontwerpen en restylen van tijdschriften
  • Het ontwerpen van huisstijlen, logo’s en andere communicatie-uitingen
  • Het begeleiden van junior vormgevers en stagiaires

Vereisten/achtergrond:

  • HBO werk- en denkniveau
  • Minimaal vijf à tien jaar werkervaring
  • Ervaring met het maken van tijdschriften
  • Uitgebreide kennis van de grafische Adobe programma’s en drukprocedé (kennis van Woodwing is een pré).

Competenties/sociaal:

  • Onafhankelijk kunnen werken
  • Accuraat/precies
  • Doorpakker
  • Verantwoordelijkheid durven nemen
  • Flexibel
  • Stressbestendig
  • Een leuk mens!

Wat bieden wij?

Een verantwoordelijke en uitdagende functie binnen een creatieve, dynamische en informele werkomgeving met leuke collega’s bij een van de grotere mediabureaus in het midden van het land. De standplaats is Zeist.

Solliciteren?

Heb je belangstelling voor deze baan, stuur dan voor 20 juli een korte motivatie met een uitgebreid CV en een link naar je portfolio naar Diana Stocksen, P&O, dianastockschen@twinmediabv.nl

In verband met de vakantie is enige haast geboden. De eerste gesprekken vinden plaats op maandag 26 juli en vrijdag 6 augustus. Voor meer informatie over deze functie kun je bellen met Roeland Dobbelaer, directeur 0642224455.

Klanten van Twin Media zijn o.a. De Consumentenbond, De Helling, New Scientist, EMERCE, BigBusiness Publications, Raboband, Hematon, Virtùmedia, Alea Publishers, BPM Medica,  Pf Fotografie Magazine, De Tuinliefhebber, Enter, Fundament, Voeding Nu, Wandel Magazine, Yoga Magazine, Bergen Magazine, Vakblad IJs, Dans Magazine.

Twin Media en uitgeverij Virtùmedia maken glossy magazine voor Fotofestival Naarden

Voor het FotoFestival Naarden (3 juli t/m 29 augustus) maakten partnerbedrijven Twin Media en Virtùmedia een gloednieuw glossy magazine dat de gebruikelijke festivalkrant vervangt. Bezoekers van de fototentoonstelling kunnen het maar liefst 68 pagina’s tellende magazine aanschaffen voor het symbolische bedrag van € 1,-

Het nieuwe magazine vervangt de festivalkrant die tijdens vorige edities van de tentoonstelling werd uitgedeeld. De productiekosten zijn hetzelfde als vorig jaar, omdat het tijdschrift mede is gefinancierd met advertentieverkoop, verzorgd door het ervaren salesteam van Virtùmedia. Frank de Both, art director bij Twin Media, maakte het ontwerp. Hij baseerde zich op de vormgeving van Pf Fotografie Magazine, een uitgave van Virtùmedia. Pf Fotografie Magazine is hét magazine voor de professionele fotograaf en iedereen die in de wereld van de fotografie werkzaam is, maar wordt ook volop gelezen door gepassioneerde fotografieliefhebbers.

Het Festival magazine bevat biografieën en foto’s van alle fotografen die op het FotoFestival te zien zijn, en interviews met kunsthistoricus en galerie-eigenaar Madé van Krimpen, curator bij het Nederlands Fotomuseum in Rotterdam Guinevere Ras, conservator bij Huis Marseille Lotte van Es en hoofdcurator van het FotoFestival Feiko Koster. Plus praktische informatie over de tentoonstelling en een plattegrond.

Over Fotofestival Naarden

Het Festival wordt tweejaarlijks georganiseerd en is inmiddels uitgegroeid tot een van de belangrijkste fotofestivals van Nederland. Na het succes van de eerste toonaangevende edities van het FotoFestival Naarden zijn er meer initiatieven in Nederland gestart waarbij fotografie voor een korte periode centraal staat. De fotografie beweegt en verandert en daarom is ook het FotoFestival in beweging. Niet alleen ontwikkelt de fotografie zich, er zijn talloze crossovers tussen uitingsvormen in de beeldende kunst: bewegend beeld, installaties, video-art, steeds meer vervagen de grenzen van wat ooit de fotografiekunst was.

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of tijdschrift? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Op zoek naar een effectieve marketing- en salesstrategie? Neem dan contact op met Rob van der Linden, marketingmanager via rvanderlinden@virtumedia.nl of 030 – 692 06 77

Meer weten over het FotoFestival Naarden: fotofestivalnaarden.nl/nl/ffn2021

Twin Media maakt ontwerp voor het boek Opvolging en overdracht bij familiebedrijven

Voor een familiebedrijf is overdracht of verkoop van het bedrijf een ingrijpende gebeurtenis waar veel uitdagingen bij komen kijken. Het boek Opvolging en overdracht bij familiebedrijven van Berrie Abelen en Wout van der Goot behandelt deze uitdagingen en biedt strategieën om er succesvol mee om te gaan. Rimke Bartels, ontwerper bij Twin Media, maakte het ontwerp.

Wat de overdracht of verkoop van familiebedrijven vaak precair maakt is het feit dat er zowel zakelijke als emotionele belangen een rol spelen. En niet zelden zijn deze in strijd met elkaar. De continuïteit van de onderneming én de sfeer in de familie staan op het spel.

Rimke ontwierp een omslag met een positieve, warme én professionele en zakelijk uitstraling. Ze gebruikte portretten van werkende mensen van verschillende generaties. Het achtergrondpatroon van het omslag is gebaseerd op het ‘driecirkelmodel’ van het familiebedrijf, met zijn kenmerkende overlap tussen de elementen ‘eigendom’, ‘familie’ en ‘bedrijf’. Dit patroon keert ook terug in het binnenwerk, op de openingspagina van ieder hoofdstuk.

Over Berrie Arbelen en Wout van der Goot

Berrie Abelen (1978) is mede-eigenaar van adviesbureau Adcorporate International dat zich sinds 2002 in meerdere Europese landen bezighoudt met het thema bedrijfsoverdracht. Adcorporate is onder andere eigenaar van Bedrijventekoop.nl, het grootste Nederlandse platform waarop bedrijven te koop worden aangeboden dan wel te koop worden gevraagd. Als auteur heeft Abelen meerdere artikelen geschreven over het waarderen van ondernemingen en aanverwante zaken bij bedrijfsoverdrachten.

Wout van der Goot (1950-2019) was de laatste tien jaar van zijn loopbaan senior manager bedrijfsoverdracht bij ING. Hij was een van de oprichters van het Centrum van het familiebedrijf en directeur van de Stichting voor het familiebedrijf.

Opvolging en overdracht bij familiebedrijven is een uitgave van Big Business Publishers

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Meer informatie over Opvolging en overdracht bij familiebedrijven: bbpublishers.nl/familiebedrijf/

Twin Media en Twin Digital verhuizen

Vanwege vergaande samenwerking tussen Twin Media, Twin Digital en partnerbedrijven Virtùmedia en Alea Publishers, zijn we deze week verhuisd van Culemborg naar Zeist. Vanaf nu bevinden Twin Media en Twin Digital zich in hetzelfde kantoor als beide onze collegabedrijven. Dat is wel zo makkelijk. Nu wordt onze samenwerking namelijk nog beter en sneller.

Het nieuwe bezoekadres is Huis ter Heideweg 13 3705 MA Zeist

Het nieuwe postadres is Postbus 595 3700 AN Zeist

Een feestelijk logo voor het 50-jarig jubileum van Klik, het kenniscentrum voor verstandelijk gehandicaptenzorg

Ter ere van het 50-jarig bestaan van Klik, het kenniscentrum voor verstandelijk gehandicaptenzorg, heeft Frank de Both, art-director bij Twin Media, een feestelijk logo gemaakt. Frank heeft feestelijke slingers op het al bestaande Klik-logo gehangen en er een 50 jaar-rozet aan vastgeknoop. Het logo wordt dit jaar gebruikt op Klik.org en het vakblad Klik

Over Klik 

Klik is het enige onafhankelijke kenniscentrum voor én door zorgverleners in de verstandelijk gehandicaptenzorg. Klik is bedoeld voor nieuwsgierige begeleiders, vaktherapeuten en managers die op de hoogte willen blijven van nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en ervaringen willen uitwisselen met collega’s. Klik biedt hen een betrouwbaar platform met een kritisch geluid: professioneel, maar vooral persoonlijk, praktijkgericht en toegankelijk.

Over het Magazine

Het vakblad Klik verschijnt 9 keer per jaar en bevat een mix van korte actuele berichten, inspirerende columns, interviews met experts, opinies van vakgenoten, illustratieve cases en thematische achtergrondartikelen over de zorg voor mensen met een verstandelijke beperking.

Geïnteresseerd in nieuwe ontwerp van je huisstijl, boek of of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Twin Media maakt ontwerp voor ‘Theedozen en olifantenpaadjes’

Voor het managementboek Theedozen en olifantenpaadjes van Ronald Koopman, maakte Rimke Bartels, ontwerper bij Twin Media, een passend ontwerp. Ronald is organisatieadviseur en expert op het gebied van klantrelaties. Zijn managementboek is anders dan de meeste managementboeken, omdat het niet bestaat uit theorie, maar uit praktische tips en concrete voorbeelden. Dit unieke karakter komt duidelijk naar voren in de vormgeving.

Over Theedozen en olifantenpaadjes

Dit boek leert je hoe je klanten een topbeleving geeft en hoe je ervoor zorgt dat ze bij je terugkomen. Ronald beargumenteert dat het verbeteren van klantwaarde en klantbeleving vaak zit in details die je, als je ze eenmaal herkent, makkelijk kunt optimaliseren. Het is een inspirerend boek, boordevol tips, anekdotes en verhelderende foto’s.

Over de vormgeving

Theedozen en olifantenpaadjes is dus bovenal een praktisch boek. Elke tip volgt dezelfde formule: een les, vervolgens een verhelderende anekdote en een aantal vragen. Deze onderdelen kregen ieder een eigen vormgeving, zodat ze de lezer ze makkelijk van elkaar kan onderscheiden. Dit zorgt voor een heldere, aantrekkelijk structuur. Op de kaft plaatste Rimke prikkelende tips die meteen duidelijk maken wat dit boek doet: praktische advies geven waarmee je gelijk aan de slag kunt.

Theedozen en olifantenpaadjes is een uitgave van Big Business Publishers

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Meer informatie over Theedozen en olifantenpaadjes: https://bit.ly/3fZ7Zdy

 

 

Twin Media wint pitch TBV

TBV – het vaktijdschrift voor bedrijf- en verzekeringsartsen – was toe aan verandering. Inhoudelijk werd het blad nog wel gewaardeerd, maar op visueel gebied was het verouderd en te zeer gericht op een oude doelgroep. Daarom schreven de makers van het blad een pitch uit voor verschillende mediabedrijven om een nieuw ontwerp te maken. Twin Media kwam als winnaar uit de bus.

Over TBV

Het Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde (TBV) houdt zijn lezers op de hoogte van ontwikkelingen in de bedrijfs- en verzekeringsgeneeskunde. Met wetenschappelijk onderzoek, praktijkgerichte artikelen, boekbesprekingen en nieuws van de vereniging. Het tijdschrift wordt door Springer Media uitgegeven onder auspiciën van de Stichting tot Bevordering der Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde (SBBV), met medewerking van de Nederlandse Vereniging van Verzekeringskunde (NVVG) en de Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfskunde (NVAB). 

De Pitch

De opdracht was: maak TBV toekomstbestendig door het blad een moderne en aantrekkelijke uitstraling te geven die een doelgroep van jongere bedrijfs- en verzekeringsartsen aanspreekt die vooral digitale bronnen raadpleegt. En zorg er daarnaast voor dat TBV een blad wordt met een persoonlijker ‘touch’ en afwisselende, opvallende vormgeving. Bevorder tot slot de leesbaarheid door meer te variëren in de lay-out van de verschillende soorten artikelen en rubrieken. 

Het ontwerp

Frank de Both, art director bij Twin Media, verzorgde het nieuwe ontwerp. Op de cover staat nu ieder nummer een portretfoto van iemand die in het blad geïnterviewd wordt, om de ‘mens achter het werk’ te laten zien. Ook maakte Frank het TBV logo compacter, waardoor het makkelijker herkenbaar is. Die verandering is doorgevoerd met het oog op online publicatie en promotie, waarbij het belangrijk is dat de doelgroep een logo in één oogopslag herkent, ook al is het klein in beeld. Het binnenwerk is ook op de schop gegaan; met geïllustreerde portretten voor vaste auteurs en een afwisselende vormgeving voor verschillende typen artikelen en rubrieken. Dat zorgt voor een aansprekende lay-out, zonder verlies aan zakelijke uitstraling. 

Binnenkort, als het eerste magazine met het nieuwe beeldmateriaal in productie gaat, kunnen we voorbeelden van het eindresultaat met je delen. 

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Twin Media maakt ‘sportief’ ontwerp voor ‘De Trainer maakt het verschil’

Rimke Bartels, grafisch ontwerper bij Twin Media, heeft een ‘sportief’ ontwerp gemaakt voor De Trainer maakt het verschil, een handboek voor jeugdvoetbaltrainers van alle niveau’s. Ze heeft in het ontwerp allerlei grafische elementen verwerkt uit het voetbal, zoals de middenstip, de zijlijnen en niet te vergeten de bal zelf. En de flaptekst is tussen de lijnen van een voetbalveld geplaatst. Op die manier weet de doelgroep meteen wat voor boek men in handen heeft. De Trainer maakt het verschil is een uitgave van Big Business Publishers.

Over De Trainer maakt het verschil

Mauro van de Looij is een ervaren jeugdtrainer die gewerkt heeft bij eredivisieclubs als PSV en Willem II. Behalve trainer is Mauro ook sport- en prestatiepsycholoog en docent prestatiepsychologie. Met het bureau Bauer en Van de Looij adviseert hij clubs over voetbaltraining, coaching en talentontwikkeling. In dit boek deelt hij praktijkervaringen én wetenschappelijke inzichten over motivatie, selectie, trainen en coachen. Hij beantwoordt vragen als: Hoe belangrijk is winnen eigenlijk? Wat is jouw invloed op de motivatie van je spelers? Hoe herken je talent? En wat zeg je in de rust?

“Mauro maakt wetenschappelijke inzichten op een leuke manier praktisch, zoals de rol van winnen en talentherkenning.”

  • Art Langeler, directeur voetbalontwikkeling KNVB

 

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

Klik hier voor meer informatie over ‘De Trainer maakt het verschil’

Nooit meer ruzie met je baas

Hoe vind je werk dat bij je past als je net iets anders bedraad bent dan de mensen om je heen? Hoe voorkom je dat je enthousiast begint en toch snel weer op je werk bent uitgekeken? En hoe voorkom je miscommunicatie en conflicten met collega’s en je baas? In Nooit meer ruzie met je baas van uitgeverij Big Business legt Adrienne van den Bos haarfijn uit hoe je als hoogbegaafde je een weg kunt vinden in de werkende wereld en welke valkuilen het met zich meebrengt. Adrienne is coach, auteur en oprichter van Gifted People, een coachingsprogramma waarin mensen met hoogbegaafdheid zichzelf kunnen ontwikkelen en gelijkgestemden kunnen ontmoeten.

Voor de vormgeving van haar boek vroeg ze Twin Media om een cover te maken die een zoektocht of ‘je weg vinden’ uitbeeldt. Aangezien de titel van het boek al krachtig en specifiek is, wilde ze dat de grafische elementen subtieler zouden zijn. De cover moest vooral niet te schreeuwerig worden.

Vormgever Nancy Panjoel koos voor een stijlvolle illustratie van een labyrint, als symbool voor het thema ‘je weg vinden’ én het oplossingsgericht denken dat bepleit wordt in dit boek. Qua kleur is gekozen voor een palet dat niet afleidt, maar wel opvalt. ‘Nooit meer’ heeft Nancy in het rood afgedrukt, zodat dit deel van de titel meteen in het oog springt. De vormgeving van het binnenwerk is strak en eenvoudig, omdat Nooit meer ruzie met je baas voornamelijk een studieboek is.

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 0345 470 500

Klik hier voor meer informatie over Nooit meer ruzie met je baas.

Pf Fotografie Magazine viert abonneegroei met restyling

Pf Fotografie Magazine staat al sinds jaar en dag bekend als hét tijdschrift voor de professionele fotograaf en iedereen die in de wereld van de fotografie werkzaam is. Maar sinds de overgang naar (de aan Twin Media gelieerde) publieksbladenuitgeverij Virtùmedia is een nieuwe doelgroep aangeboord: die van de gepassioneerde fotografieliefhebber. Dat heeft geleid tot een spectaculaire abonneegroei van ruim 1.000 abonnees in het afgelopen jaar. Om onze bestaande en nieuwe doelgroep nu en in de toekomst optimaal te kunnen blijven bedienen, is er gekozen voor een ingrijpende restyling.

Fotografie Magazine Pf heeft een gevestigde naam in de wereld van de fotografie, maar had in het imago van een vakblad met een functionele vormgeving. Onze abonnees, bestaande uit fotografen van alle niveaus, hadden behoefte aan een eigentijdse vormgeving.

Het eerste wat opvalt aan de restyling van Pf, is de cover. Die staat volledig in dienst van de prachtige coverplaat. Bovenaan is ruimte gemaakt voor de titel Fotografie Magazine en een korte aankondiging van de onderwerpen. Het logo Pf is geraffineerd verwerkt in de witte rand. Voor het binnenwerk zijn moderne lettertypen gekozen, een schreefletter voor de basis- teksten en de koppen en een schreefloze letter voor alle andere informatie. Bij de vormgeving van het binnenwerk staan leesbaarheid, ruimtelijkheid en aandacht voor het beeld voorop.

Hoofdredacteur Ton Hendriks: “Het Fotografie Magazine Pf gaat vooral over de inhoud van de fotografie en niet alleen over de technische kant ervan. Wij publiceren de beste fotografen, die als inspiratie kunnen dienen voor andere beeldmakers. Om de bijzondere foto’s beter te laten uitkomen hebben we gekozen voor een ruimtelijke opzet van de vormgeving. De artdirector Frank de Both van Twin Media heeft er ook een aantal speelse en creatieve elementen aan toegevoegd. Fotografie Magazine Pf laat hiermee zien dat er nog steeds een goede toekomst is voor gedrukte tijdschriften. Met onze restyling onderstrepen we dat Pf niet alleen in inhoud maar ook in de vorm het meest toonaangevende Fotografie Magazine is.”

 

 

Niet voor publicatie

Meer informatie over de restyling: Ton Hendriks, hoofdredacteur thendriks@virtumedia.nl
Meer informatie over de spectaculaire abonneegroei: Rob van der Linden, marketingmanager via rvanderlinden@virtumedia.nl of 030 – 692 06 77

Partner worden van Fotografie Magazine Pf neem contact op met: Henk Lorsé, media adviseur via hlorse@virtumedia.nl of 030 – 69 33 192

De Tuinliefhebber: een frisse, moderne en open uitstraling

Seizoentijdschrift De Tuinliefhebber heeft na een volledige restyling weer een moderne en aantrekkelijke uitstraling. De restyling is verzorgd door (het aan Virtùmedia gelieerde) Twin Media.

De Tuinliefhebber is het tijdschrift van de belangenbehartigende organisatie voor tuiniers AVVN Samen natuurlijk tuinieren. In De Tuinliefhebber vinden lezers alles wat ze willen weten over thema’s als natuurlijk tuinieren en het bevorderen van biodiversiteit, het plezier in en van de buurttuin, maar ook over moestuinieren en hoe je daarmee je eigen voedsel kunt kweken en gezond(er) en zelfvoorzienend(er) kunt leven.

AVVN vroeg Twin Media een vormgeving te maken met meer seizoensbeleving, vrolijkheid, witruimte, meer aandacht voor fotografie en passende illustraties. Oftewel een tuinblad dat uitnodigt, lekker ‘wegleest’ en kan concurreren met andere groenbladen. Ook was men op zoek naar een nieuwe huisstijl die uitstraalt waar AVVN voor staat en wat de vereniging doet.

Frank de Both, art-director bij Twin Media, maakte het nieuwe ontwerp. Seizoensbeleving laat hij voornamelijk via kleurgebruik naar voren komen. Als de lente begint moet de lente-editie van De Tuinliefhebber natuurlijk al gedrukt zijn, wat ervoor zorgt dat de mogelijkheid om actueel fotomateriaal te gebruiken sterk is ingeperkt. Daarom koos Frank voor een vrolijke illustratie op de cover met veel lentekleuren zoals roze en lichtgroen. De kleuren op de cover zijn verwerkt door heel het tijdschrift, zodat iedere pagina de seizoensbeleving uitstraalt. Tussen de tekstvakken bracht Frank bibberlijntjes aan om het geheel een natuurlijke ‘feel’ te geven.

 

Samen met Paul van Bodegraven, hoofdredacteur bij Virtùmedia, heeft Frank nog eens kritisch gekeken naar het fotomateriaal van AVVN. Zij maakten een kwaliteitsselectie, waardoor voortaan alleen nog de beste foto’s gebruikt zullen worden in het tijdschrift.

Ook de huisstijl van de AVVN is aangepakt. Frank koos voor een open en fris ontwerp, met in het oog springende pictogrammen en een modern, herkenbaar AVVN-logo.

AVVN heeft laten weten heel blij te zijn met het resultaat. Kijk, daar doen we het voor.

Bent u geïnteresseerd in een restyling van uw blad? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 0345 470 500

Meer weten over De Tuinliefhebber? Bekijk het op avvn.nl/de-tuinliefhebber/

Restyling Het Wiel

Het Wiel, een landelijk tijdschrift voor en over bewoners van woonwagens, heeft een compleet nieuwe uitstraling gekregen en is in een nieuw moderner jasje gestoken. Het tijdschrift met onder meer informatie over woonwagencultuur, gemeentelijk beleid rond woonwagens, rechten van bewoners, discriminatie, hypotheken, verzekeringen en ga zo maar door, was toe aan een gezelligere, speelsere en vooral ook grotere vormgeving. Maar, misschien wel het allerbelangrijkste: de trots op de woonwagencultuur moest duidelijker naar voren komen in de uitstraling van het magazine. Sanne Heuker, grafisch vormgever bij Twin Media, is met deze opdracht aan de slag gegaan.

Qua kleur heeft zij gekozen voor oranje, rood, paars en blauw. Omdat oranje trots uitstraalt, rood kracht uitstraalt en blauw bijvoorbeeld voor oprechtheid staat. Allemaal kleuren met betekenissen die dus passen bij de bewoners van woonwagens en hun cultuur. Ook hebben vaste rubrieken allemaal hun eigen kleur gekregen. Zo zijn ze in één oogopslag herkenbaar.

Artikelen zijn ruimer opgezet. Sanne heeft gekozen voor drie kolommen om het fijn leesbaar te houden, met grote duidelijke koppen en intro’s. Quotes hebben ook hun eigen kleur gekregen, om op de pagina’s meer kleurverschil aan te brengen. Ook is meer ruimte overgelaten voor groter beeldmateriaal.

Ten slotte is ervoor gekozen om de paginanummering aan de zijkant in de witruimte van het blad te plaatsen, voor een modernere en speelsere uitstraling die bovendien onderscheidend is van andere bladen. Daarbij is het herkenbare wieltje geplaatst dat ook is terug te vinden op de cover. Wielen zitten ook verwerkt in een vrolijk patroon, dat op meerdere pagina’s terug te vinden is en het tijdschrift tot een sfeervol geheel maakt.

Wij zijn erg blij met het resultaat, want tot nu toe hebben we louter positieve reacties over de restyling ontvangen, van zowel adverteerders als abonnees!

Bent u geïnteresseerd in een restyling van uw blad? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 0345 470 500

Meer weten over Het Wiel? Kijk op hetwiel.info.

 

 

Hoe Boek voor Wendbaarheid

In het Voorjaar van 2020 vroeg Hanneke Moonen van adviesbureau Moon ons om de vormgeving van het Hoe Boek voor Wendbaarheid te verzorgen. In het boek, dat januari 2021 werd uitgegeven door Big Business Publishers, maakt Hanneke (oprichter van Moon en trainer en adviseur aldaar) het begrip wendbaarheid concreet. Wendbaarheid is hét modewoord in onze snel veranderende wereld. We willen allemaal ‘agile’ zijn of worden, maar vaak blijft het bij een wens. Want het begrip is abstract en blijkt soms lastig te vertalen in effectieve acties. Hanneke geeft een goed gevulde gereedschapskist om mee aan de slag te gaan. De lezer krijgt de instrumenten in handen voor het goede gesprek waarmee een succesvolle route bepaald kan worden. Dankzij de vele praktijkvoorbeelden wordt agile plotseling behapbaar en praktisch toepasbaar.

Het belangrijkste verzoek bij deze opdracht was dat het boek vooral niet een saaie uitstraling zou krijgen, maar juist de wendbaarheid zou uitstralen die Hanneke wil overbrengen. Met deze opdracht is Rimke Bartels, ontwerper bij Twin Media, vertrokken.

Het boek is niet bedoeld om de informatie erin slechts passief op te nemen, maar om zelf mee te gaan werken. Naast praktische tips staat het dan ook vol met verschillende soorten opdrachten in verschillende kaders. Voor al dit soort elementen heeft Rimke een duidelijke en herkenbare vormgeving bedacht, inclusief pictogrammen, zodat in één oogopslag duidelijk wordt met wat voor element de lezer te maken heeft. Voor de opening zijn natuurbeelden gebruikt, die Moon zelf aanleverde en ook in de eigen huisstijl gebruikt. Het begrip wendbaarheid is terug te vinden in de illustraties van de twee deelopeningen, en op de de omslag van het boek, met een illustratie van een bewegende cirkel.

Over Moon

Moon is gespecialiseerd in het realiseren van duurzame organisatieprestaties, het creëren van wendbaarheid en het vergroten van werkplezier en de ontwikkelkracht van mensen. Met een praktische aanpak voor strategische vraagstukken, zorgen de adviseurs van Moon voor een waardevolle dialoog en versterken ze oplossingskracht en implementatiekracht.

Meer weten over het Hoe Boek voor Wendbaarheid? Kijk op bbpublishers.nl.

Benieuwd naar adviesbureau Moon? Kijk op moon-hrm.nl.

Vormgeving Alfa-bedding

Hoe voorkom je het ontstaan van lees- en spellingsproblemen bij jonge kinderen? Door ze een leescurriculum aan te bieden dat aansluit op hun ontwikkeling en ze spelenderwijs te leren lezen. Dat is precies wat het boek Alfa-bedding biedt. Letters zijn voor kinderen in eerste instantie nog abstracte figuurtjes. Zij zien stokjes, rondjes en boogjes die op allerlei manieren aan elkaar geplakt zijn. Daarom wordt in het boek in eerste instantie gesproken over figuurtjes, niet over letters. Voor Alfa-bedding heeft Rimke Bartels, ontwerper bij Twin Media, dan ook een speelse vormgeving gemaakt waarin deze letterfiguurtjes centraal staan.

Meer weten over Alfa-bedding? Kijk dan op bbpublishers.nl.

Historisch Nieuwsblad in een eigentijds jasje

Twin Media werd in september uitgenodigd om mee te doen aan een pitch voor een restyling van Historisch Nieuwsblad. ‘’Historisch Nieuwsblad is toe aan een opfrisbeurt,” stond in het pitchdocument. “Er moet een lay-out komen die goed aansluit op het DNA van het blad, urgentie uitstraalt en zorgt voor een versterking van de huidige lezersgroep. Tegelijkertijd moet de vernieuwde vormgeving ook nieuwe lezers aantrekken.”

Met deze opdracht voor ogen ging het Twin Media team aan de slag met de re-styling van HN. En ja, de pitch werd gewonnen. Erg leuk!

Voor we aan de realisatie begonnen verdiepte ons team zich eerst nog eens in het karakter van HN. Dit deden we om een goede blik te krijgen op de ziel van het blad om deze vervolgens zo goed mogelijk tot leven te laten komen in de nieuwe lay-out. Historisch Nieuwsblad laat als enige geschiedenis tijdschrift in Nederland in elk nummer zien dat wil je het heden begrijpen je moet verdiepen in het verleden. Dat willen we op elke pagina zichtbaar maken in de nieuwe vormgeving.

Stijlelementen zoals de typografie en kleurgebruik zijn zorgvuldig bijgesteld, we zochten naar een goede balans tussen beeld en tekst. Ook het logo heeft een frisse update gekregen. Het design is wat minimalistischer geworden wat goed past bij deze tijd. Hierdoor leest HN in onze optiek nu nog lekkerder weg en ademt het blad rust uit wat zorgt voor een prettige leeservaring. Volgens de lezers en de redactie mag het resultaat er zijn: “Een stijlvolle, overzichtelijke look ‘n feel.’’
Voor de restyling van HN tekende Twin Media art-director Frank de Both en ontwerpster Vicky Trouerbach.

 

Over Historisch Nieuwsblad
Kennis uit het verleden is onmisbaar om het heden te begrijpen. Uit die rotsvaste overtuiging ontstond 30 jaar geleden het Historisch Nieuwsblad. HN verbindt de feiten uit het verleden zeer nadrukkelijk aan de de gebeurtenissen die nu het nieuws domineren.

www.historischnieuwsblad.nl

Re-design én nieuwe content: Hematon Magazine kan er weer tegenaan!

Verfrissend! Vicky Trouerbach, ontwerpster bij Twin Media heeft de vormgeving van Hematon Magazine van een re-design voorzien! Hematon ziet er nu weer fris en modern uit. Naast de vormgeving wilde Hematon Magazine het blad ook inhoudelijk updaten. De thema’s die het magazine kent, namelijk patientenervaring, medische info en belangen behartiging zijn onveranderd gebleven. Wel zijn er de volgende rubrieken toegevoegd:

  • In de nieuwe rubriek ‘Hoe werkt het?’ legt een redacteur uit hoe een onderzoek of behandeling precies in zijn werk gaat, ondersteund met een duidelijke infographic.
  • De meeslepende rubriek ‘Donker&Licht’ neemt je mee naar de persoonlijke ervaringen van mensen. Deze deelt de redactie in in donker (de naarste gebeurtenissen) en licht (hoopgevende en positieve ervaringen).
  • Soms is het is belangrijk om bepaalde kwesties vanuit verschillende opzichten te bekijken. Daarom kijken medewerkers iedere editie uitgebreid naar een controversieel of ethisch onderwerp, in de rubriek ‘Stelling’.

 

Over Hematon Magazine

Hematon Magazine is een kwartaalblad voor mensen met bloed- en lymfklierkanker, hun naasten, donoren en uiteraard iedereen die zich bij deze groep mensen betrokken voelt. In het blad lees je de persoonlijke ervaringen van mensen uit de doelgroep, medische informatie en belangenbehartiging van patiënten. 

Stage Marketing & Communicatie m/v bij Twin Media b.v.

Vanaf 1 september 2020

Ben jij op zoek naar een creatieve stage in de media met veel uiteenlopende werkzaamheden? Dan zijn wij op zoek naar jou! Twin Media zoekt doorlopend naar enthousiaste stagiairs die ons team kunnen versterken. Twin Media is een mediabedrijf waar boeken, tijdschriften en websites worden geproduceerd. Daarnaast is Twin Media nauw verbonden met Alea Publishers (uitgever vaktijdschriften) en Bazarow.com en De Leesclub van Alles, belangrijke sites over boeken in Nederland. Je werkt afwisselend in Culemborg en Zeist. Liefde voor boeken en tijdschriften is een pre!

De werkzaamheden waar je aan kan denken bij een stage binnen Twin Media zijn:

  • Het bedenken en creëren van sociale mediastrategieën;
  • Verschillende content en teksten maken;
  • Helpen produceren van Bazarow Magazine, waarbij je inspraak hebt op de inhoud;
  • Bedenken en ontwikkelen van nieuwe campagnes voor abonneewerving;
  • Nieuwsbrieven en e-mailcampagnes bedenken en uitvoeren;
  • Organiseren van events, zowel digitaal als offline.

Al deze werkzaamheden voer je uit voor onze eigen producten en voor onze klanten. Bij Twin Media produceren we deze tijdschriften (vormgeving). Binnen Alea Publishers maken we vaktijdschriften over Food. Bij De Leesclub van Alles en Bazarow verkopen we boeken en ondersteunen we de boekensector.

We zijn een divers, multimediaal bedrijf, met een groot aantal producten en diensten. Er valt veel te ontdekken en te leren. Door de diversiteit aan klanten is elke taak weer anders. Ook zijn we altijd nieuwsgierig naar nieuwe inzichten, dus we staan zeker open voor jouw ideeën. Je krijgt begeleiding van commercieel directeur/uitgever Roeland Dobbelaer. Hij is een zeer ervaren stagebegeleider en geeft je feedback op uitgevoerde werkzaamheden, en eventuele stageopdrachten. Door de werkzaamheden doe je veel ervaring op in de media en er zit natuurlijk een leuke stagevergoeding aan verbonden. De sfeer is informeel, we laten je alles zien wat we doen en kunnen.

Jouw profiel:

  • HBO werk- en denkniveau (bij voorkeur in de richting marketing/communicatie);
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal;
  • Ervaring met sociale media en google (analytics);
  • Creatief in het bedenken en ontwikkelen van verschillende media-uitingen;
  • Belangstelling voor boeken en tijdschriften;
  • Doorpakker, willen leren, een fijn mens om mee te werken.

Herken jij jezelf in dit profiel, zie jij jezelf de werkzaamheden uitvoeren en ben je gedreven en enthousiast om jouw kennis met ons te delen? Solliciteer dan vandaag nog op de functie Marketing Communicatie stagiair. Solliciteren kan door jouw CV en motivatie te mailen naar roelanddobbelaer@twinmediabv.nl. We reageren meteen! Twin Media en Alea Publishers werken actief aan een inclusief aannamebeleid.

 

De DigitaalGids

De Consumentenbond heeft een nieuwe huisstijl met een bijpassend nieuw logo en een nieuw font. Aan ons de taak om dit door te voeren in de covers van de DigitaalGids, GeldGids en GezondGids. Hier zie je het nieuwste nummer van de DigitaalGids met een fijne, frisse, nieuwe cover look. Wat vinden jullie van deze nieuwe look?

Persbericht

PERSBERICHT

Nieuwe uitgeverij Alea Publishers neemt per 1 juli de Foodbladen (zoals Bakkers in Bedrijf en EVMI) van Vakbladen.com over

Zeist/Den Haag: 4 juli 2019

De nieuwe uitgeverij Alea Publishers van mediaondernemers en tevens broers Pepijn en Roeland Dobbelaer neemt per 1 juli de Foodbladen van Vakbladen.com over. De broers werken al langer samen met hun bedrijven, respectievelijk Virtùmedia (uitgeverij van meer dan 30 special interest bladen en vakbladen) en Twin Digital/Twin Media (vormgeving/webdesign en -bouw). Met de aankoop van de Foodbladen verstevigen ze hun samenwerking.

Tot de Foodbladen behoren o.a. Bakkers in Bedrijf, Vis Magazine, Vlees+, IJs Magazine, More Than Drinks! en EVMI.

Pepijn Dobbelaer, de beoogde algemeen directeur van Alea Publishers: “Gezien de steeds nauwere samenwerking tussen Twin Media en Virtùmedia is het een logische stap om nu ook gezamenlijke uitgeefactiviteiten te ondernemen. Twin Media pakt de productie van de bladen op (redactie, vormgeving en webbeheer) en vanuit Virtùmedia worden sales en marketing georganiseerd. We hebben in deze combinatie alle diensten en kennis in huis om de Foodbladen – en alles wat er rond deze bladen verder gebeurt, zoals online en evenementen – optimaal te kunnen verzorgen. Een prachtige kans.”

Roeland Dobbelaer, die rol van uitgever binnen Alea Publishers zal oppakken: “De afgelopen jaren heb ik als interim uitgeefdirecteur bij Vakbladen.com de Foodbladen al goed leren kennen. Het zijn prachtige sterk renderende titels met een uitstekende redactie en goede commerciële mensen. In de wereld van de voedselproductie is veel aan de hand. Bedrijven en organisaties staan voor een grote omwenteling naar meer duurzaam. Hierover met goede vakbladen elke dag over schrijven is een grote uitdaging.”

Rik Stuivenberg: “Met de verkoop van ons Foodcluster aan de broers Dobbelaer komen deze titels in een omgeving terecht van professionele uitgevers die in staat zijn meer toegevoegde waarde te leveren. Vanuit de Publish Impulse Group blijven we met ons publishing platform betrokken bij de operatie van Alea Publishers.

Over Alea Publishers
Alea Publishers is een nieuw uitgeefbedrijf dat in Zeist zal worden gevestigd. Zie www.aleapublishers.nl.

Over Virtùmedia
Virtùmedia is een multimediale uitgeverij uit Zeist waar samen met 25 mensen ruim 30 titels worden uitgegeven in eigenbeheer maar ook in opdracht van o.a. stichtingen en verenigingen. Zie: www.virtumedia.nl.

Over Twin Media
Twin Media is een mediagroep uit Culemborg met 25 mensen waaronder Twin Media (vormgeving en ontwerp van tijdschriften, boeken en huisstijlen en Woodwing expertise) en Twin Digital (webbouw en digitale magazines ‘Diziner’) vallen. Zie: www.twinmediabv.nl en www.twindigital.nl.

Over Vakbladen.com
Vakbladen.com is een jong mediabedrijf uit Den Haag, met merken in Techniek (o.a. TW, Maritiem Nederland), Chemie & Lifesciences (C2W, Labtechnology, Medicines, Mens & Molecule en Chemische Feitelijkheden), automatisering (Automatie l PMA, Cloudworks, Datacenter Works, Info Security Magazine en Vision & Robotics) en media (Handboek Nederlandse Pers en Persmanager), die via kennis- en informatieoverdracht professionals helpen met het beter uitoefenen van hun vak. Zie www.vakbladen.com.

Inspiratiesessie voor Vereniging IndustriePers

Op donderdag 17 januari had Twin Media de Vereniging IndustriePers op bezoek. Twin Media had het genoegen om de nieuwjaarsborrel voor de vereniging met een inspiratiesessie te mogen organiseren. De Vereniging IndustriePers is een organisatie voor technische journalisten, voorlichters of communicatie- en marketingmedewerkers van technische bedrijven. De leden van de vereniging maken met name vakbladen. Tijdens deze middag presenteerden Twin Media en Twin Digital onze expertises en inzichten over het veranderende medialandschap. Met trots kunnen wij zeggen dat dit een succesvolle en gezellige middag was.

Half drie was de inloop, waarna de presentaties om drie uur begonnen. Drie sprekers verzorgden een presentatie tijdens deze middag. Roeland Dobbelaer, creatief directeur van Twin Media, begon met een introductie over Twin Media en de veranderingen in het medialandschap. Na deze presentatie besprak Yolinde Meijers, projectleider van Twin Digital, de werkzaamheden van Twin Digital. Hierbij werden de mogelijkheden van het platform Diziner aan het publiek gepresenteerd. Als laatste vertelde Miranda van Agthoven, artdirector van Twin Media, over hoe je van een vakblad ook een mooi een aansprekend tijdschrift kunt maken.

     

Rond de klok van vijf uur startte de nieuwjaarsborrel. Onder het genot van een glas en hapjes werd er uitgebreid gediscussieerd over de ideeën en inzichten uit de sessies.

Christien Nuboer, voorzitter van de vereniging en o.a. werkzaam bij Collance, vond het een constructieve middag. De leden van de vereniging hebben er volgens haar allemaal wat van geleerd. Niet alle informatie was nieuw voor hen, maar het inspireerde hen wel. Volgens Nuboer was er een grote opkomst voor de vereniging en er waren veel introducees. Een geslaagde middag kortom. Nuboer wil Twin Media daarom ook van harte bedanken voor het organiseren van de middag.

Heeft u ook belangstelling in een inspiratiesessie voor uw organisatie of vereniging, bel of mail met Roeland Dobbelaer: 0642224455 / roelanddobbelaer@twinmediabv.nl