AlgemeenTwin Media wint pitch TBV

Twin Media wint pitch TBV

TBV – het vaktijdschrift voor bedrijf- en verzekeringsartsen – was toe aan verandering. Inhoudelijk werd het blad nog wel gewaardeerd, maar op visueel gebied was het verouderd en te zeer gericht op een oude doelgroep. Daarom schreven de makers van het blad een pitch uit voor verschillende mediabedrijven om een nieuw ontwerp te maken. Twin Media kwam als winnaar uit de bus.

Over TBV

Het Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde (TBV) houdt zijn lezers op de hoogte van ontwikkelingen in de bedrijfs- en verzekeringsgeneeskunde. Met wetenschappelijk onderzoek, praktijkgerichte artikelen, boekbesprekingen en nieuws van de vereniging. Het tijdschrift wordt door Springer Media uitgegeven onder auspiciën van de Stichting tot Bevordering der Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde (SBBV), met medewerking van de Nederlandse Vereniging van Verzekeringskunde (NVVG) en de Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Bedrijfskunde (NVAB). 

De Pitch

De opdracht was: maak TBV toekomstbestendig door het blad een moderne en aantrekkelijke uitstraling te geven die een doelgroep van jongere bedrijfs- en verzekeringsartsen aanspreekt die vooral digitale bronnen raadpleegt. En zorg er daarnaast voor dat TBV een blad wordt met een persoonlijker ‘touch’ en afwisselende, opvallende vormgeving. Bevorder tot slot de leesbaarheid door meer te variëren in de lay-out van de verschillende soorten artikelen en rubrieken. 

Het ontwerp

Frank de Both, art director bij Twin Media, verzorgde het nieuwe ontwerp. Op de cover staat nu ieder nummer een portretfoto van iemand die in het blad geïnterviewd wordt, om de ‘mens achter het werk’ te laten zien. Ook maakte Frank het TBV logo compacter, waardoor het makkelijker herkenbaar is. Die verandering is doorgevoerd met het oog op online publicatie en promotie, waarbij het belangrijk is dat de doelgroep een logo in één oogopslag herkent, ook al is het klein in beeld. Het binnenwerk is ook op de schop gegaan; met geïllustreerde portretten voor vaste auteurs en een afwisselende vormgeving voor verschillende typen artikelen en rubrieken. Dat zorgt voor een aansprekende lay-out, zonder verlies aan zakelijke uitstraling. 

Binnenkort, als het eerste magazine met het nieuwe beeldmateriaal in productie gaat, kunnen we voorbeelden van het eindresultaat met je delen. 

Geïnteresseerd in een (re)styling van je boek of magazine? Neem dan contact op met Roeland Dobbelaer: roelanddobbelaer@twinmediabv.nl of 06 42224455

scroll-to-top