AlgemeenMaarten! magazine restyling

Maarten! magazine restyling

Screen Shot 2016-04-26 at 13.10.39Maarten!, een tijdschrift van Veen Media, is vernieuwd. Het blad kiest voor een nieuwe koers en wil zich meer gaan profileren als serieus opinieblad.

Eerder is er gekozen voor een toonzetting die zowel bij Maarten van Rossem de entertainer als de analyticus paste. “We hebben geprobeerd om deze beide aspecten van Maarten in één blad te stoppen”, zegt brandmanager Barbara van der Veen. Deze koers wordt nu losgelaten. De nieuwe nummer van Maarten! kiest duidelijk meer de analytische kant en laat luchtige rubrieken (zoals Maarten’s ergernissen) achterwege.
Behalve een andere toonzetting en restyling, is er ook gekozen voor een digitale vernieuwing. Naast het tweemaandelijkse magazine verschijnt een digitale editie met longreads waarop lezers zich kunnen abonneren. Deze digitale editie verschijnt elke twee weken. De artikelen uit de digitale versie zijn ook beschikbaar via Blendle.

Namens Twin Media heeft grafisch ontwerper Rimke Bartels het blad (op de cover na) gerestyled. Naast het bestaande ronde lettertype is een zwaardere, strakkere letter toegevoegd, wat resulteert in een stevigere, krachtigere vormgeving. Klik hier voor meer info.

scroll-to-top