Nieuwe huisstijl voor de VRC

Professioneel, betrouwbaar, moderne uitstraling, kwalitatief en hoogstaand. Deze woorden vormden het uitgangspunt voor Twin Media’s art-director Sanna Terpstra bij de restyling van de huisstijl van de Vereniging van Registercontrollers (VRC).

In het najaar van 2017 maakte de VRC zich los van de Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants (NBA) en was een nieuwe huisstijl noodzakelijk. De wens een herkenbaar merk te worden dat gezien wordt als de financiële top stond hierbij voorop. Twin Media mocht deelnemen aan de pitch voor het ontwerpen van deze nieuwe huisstijl en won deze.

De opdracht waarmee Sanna Terpstra aan de slag ging: ontwikkel een nieuwe corporate identity ter ondersteuning en versterking van de nieuwe strategie van VRC. Daarvoor wilde ze een gemoderniseerd en aansprekend logo, lettertype en kleurenpalet. Het resultaat is een betrouwbare huisstijl waarin blauw de hoofdtoon voert, aangevuld met gele en zwartgrijze accenten. Daarnaast is gekozen voor de heldere payoff: ‘We are finance’.

Over de VRC

De Vereniging van Registercontrollers (VRC) verenigt sinds 1988 afgestudeerden van de diverse post-masteropleidingen tot Registercontroller. Inmiddels zijn ruim 4300 Registercontrollers bij de VRC aangesloten. De VRC verbindt haar leden en biedt een netwerk waarin kennis en ervaring worden uitgewisseld. Met de nieuwe strategie van de VRC zet de organisatie zich in voor het opleiden en verenigen van top professionals in financieel management. Daarnaast wil de VRC zich nadrukkelijker positioneren in Nederland als beroepsgroep bij zowel profit als non-profitorganisaties.