Nieuwe vormgeving voor Jamie Magazine

Culemborg, 7 juli 2017

Fris, spannend en helemaal van deze tijd: De nieuwe vormgeving van Jamie Magazine!

 

In april dit jaar bracht Twin Media’s grafisch vormgever Joyce Dekker een bliksembezoek aan het hoofdkantoor van uitgever Hearst in Londen voor een meeting met de Britse Jamie redactie. Gespreksonderwerp was de nieuwe stijl van Jamie Magazine die in het Verenigd Koninkrijk eerder dit jaar al was doorgevoerd. Tijdens deze meeting werd uitgebreid stilgestaan bij de visie en stijl van het blad. In de weken die volgenden heeft Joyce keihard gewerkt om deze nieuwe stijl in de Nederlandse editie door te voeren. En hard work pays off: het vernieuwde magazine ligt sinds deze week in de winkel!

Redactioneel is het blad flink onder handen genomen. In de nieuwe layout hebben moeilijke recepten en lange verhalen plaats gemaakt voor een vrolijke mix aan korte interviews, nieuwswaardige items en eenvoudige recepten. Ook zijn een aantal nieuwe rubrieken in het leven geroepen, zoals Hot chef, Vraag het Jamie en Hot spots. Daarnaast is ook het blad visueel gerestyled. Het magazine is met 1,5 centimeter in de lengte toegenomen en in de nieuwe strakkere vormgeving wordt meer gebruik gemaakt van frisse kleuren.

De eerste gerestylede editie staat in het teken van zomers buiteneten. Jamie Oliver zet zomerfruit uitgebreid in het zonnetje, bijvoorbeeld in een heerlijke – nu al favoriet in de studio van Twin Media –  frambozenpavlova met bosvruchten. De zomereditie staat vol met tips, trends en recepten voor picknicks, tuinfeestjes en barbecues. En heb jij je vakantie nog niet geboekt? Lees dan vooral artikel over de patisserie-tour door Parijs voor alle hotspots gespecialiseerd in heerlijke baksels!