Pf Fotografie Magazine viert abonneegroei met restyling

Pf Fotografie Magazine staat al sinds jaar en dag bekend als hét tijdschrift voor de professionele fotograaf en iedereen die in de wereld van de fotografie werkzaam is. Maar sinds de overgang naar (de aan Twin Media gelieerde) publieksbladenuitgeverij Virtùmedia is een nieuwe doelgroep aangeboord: die van de gepassioneerde fotografieliefhebber. Dat heeft geleid tot een spectaculaire abonneegroei van ruim 1.000 abonnees in het afgelopen jaar. Om onze bestaande en nieuwe doelgroep nu en in de toekomst optimaal te kunnen blijven bedienen, is er gekozen voor een ingrijpende restyling.

Fotografie Magazine Pf heeft een gevestigde naam in de wereld van de fotografie, maar had in het imago van een vakblad met een functionele vormgeving. Onze abonnees, bestaande uit fotografen van alle niveaus, hadden behoefte aan een eigentijdse vormgeving.

Het eerste wat opvalt aan de restyling van Pf, is de cover. Die staat volledig in dienst van de prachtige coverplaat. Bovenaan is ruimte gemaakt voor de titel Fotografie Magazine en een korte aankondiging van de onderwerpen. Het logo Pf is geraffineerd verwerkt in de witte rand. Voor het binnenwerk zijn moderne lettertypen gekozen, een schreefletter voor de basis- teksten en de koppen en een schreefloze letter voor alle andere informatie. Bij de vormgeving van het binnenwerk staan leesbaarheid, ruimtelijkheid en aandacht voor het beeld voorop.

Hoofdredacteur Ton Hendriks: “Het Fotografie Magazine Pf gaat vooral over de inhoud van de fotografie en niet alleen over de technische kant ervan. Wij publiceren de beste fotografen, die als inspiratie kunnen dienen voor andere beeldmakers. Om de bijzondere foto’s beter te laten uitkomen hebben we gekozen voor een ruimtelijke opzet van de vormgeving. De artdirector Frank de Both van Twin Media heeft er ook een aantal speelse en creatieve elementen aan toegevoegd. Fotografie Magazine Pf laat hiermee zien dat er nog steeds een goede toekomst is voor gedrukte tijdschriften. Met onze restyling onderstrepen we dat Pf niet alleen in inhoud maar ook in de vorm het meest toonaangevende Fotografie Magazine is.”

 

 

Niet voor publicatie

Meer informatie over de restyling: Ton Hendriks, hoofdredacteur thendriks@virtumedia.nl
Meer informatie over de spectaculaire abonneegroei: Rob van der Linden, marketingmanager via rvanderlinden@virtumedia.nl of 030 – 692 06 77

Partner worden van Fotografie Magazine Pf neem contact op met: Henk Lorsé, media adviseur via hlorse@virtumedia.nl of 030 – 69 33 192