Twin Media maakt ontwerp voor ‘GOTD: De Canon van Nederland’

De nieuwste toevoeging aan de Grej of the Day (GOTD) boekenreeks, De Canon van Nederland  is ontworpen door Rimke Bartels, senior-ontwerper bij Twin Media. Grej of the Day (grej = Zweeds voor ‘een ding’) begon in 2009 in het noorden van Zweden. Leerkracht Micael Hermansson wilde zijn manier van lesgeven veranderen. Hiervoor deed hij literatuuronderzoek naar de werking van de hersenen en hoe mensen het meest effectief leren. Het resultaat?
Lees verder…

Twin Media verzorgt restyling voor het tijdschrift Management Kinderopvang

Het maandblad Management Kinderopvang van uitgeverij Springer heeft een opfrisbeurt gekregen. De redactie van Management Kinderopvang vroeg Twin Media een nieuwe vormgeving te maken die het tijdschrift een moderne look geeft, zonder al te veel af te wijken van de oude stijl. De redactie wilde niet dat de herkenbaarheid verloren ging.  In de nieuwe vormgeving is meer onderscheid aangebracht tussen de rubrieken en de artikelen, onder meer door te variëren
Lees verder…

Stage vormgeving/DTP bij Twin Media b.v.

Volg jij een MBO opleiding in de richting grafische vormgeving en zoek je een uitdagende stage? Goed nieuws! Twin Media heeft per 1 september plek voor een stagiair vormgeving/DTP. Standplaats Zeist Wat ga je precies doen en leren? Twin Media is een mediabedrijf waar boeken, tijdschriften en websites worden geproduceerd. Daarnaast is Twin Media nauw verbonden met Twin Digital (webbouw en digitale magazines), Alea Publishers (uitgever vaktijdschriften) en Virtúmedia (uitgever
Lees verder…

Vacature: Twin Media zoekt Senior Vormgever voor 32-40 uur per week

Twin Media zoekt per direct een creatieve Senior Vormgever (m/v) voor 32-40 uur per week Twin Media is een full service multimediabedrijf met ca. 25 vormgevers. We verzorgen de opmaak van meer dan 65 tijdschriften en hebben een groot aantal klanten waar we huisstijlopdrachten en dagelijkse communicatie-uitingen voor verzorgen. Ook ontwerpen we boeken en brochures. Gezien de groei van onze portfolio hebben we per direct ruimte voor een senior vormgever
Lees verder…

Twin Media en uitgeverij Virtùmedia maken glossy magazine voor Fotofestival Naarden

Voor het FotoFestival Naarden (3 juli t/m 29 augustus) maakten partnerbedrijven Twin Media en Virtùmedia een gloednieuw glossy magazine dat de gebruikelijke festivalkrant vervangt. Bezoekers van de fototentoonstelling kunnen het maar liefst 68 pagina’s tellende magazine aanschaffen voor het symbolische bedrag van € 1,- Het nieuwe magazine vervangt de festivalkrant die tijdens vorige edities van de tentoonstelling werd uitgedeeld. De productiekosten zijn hetzelfde als vorig jaar, omdat het tijdschrift mede is
Lees verder…

Twin Media maakt ontwerp voor het boek Opvolging en overdracht bij familiebedrijven

Voor een familiebedrijf is overdracht of verkoop van het bedrijf een ingrijpende gebeurtenis waar veel uitdagingen bij komen kijken. Het boek Opvolging en overdracht bij familiebedrijven van Berrie Abelen en Wout van der Goot behandelt deze uitdagingen en biedt strategieën om er succesvol mee om te gaan. Rimke Bartels, ontwerper bij Twin Media, maakte het ontwerp. Wat de overdracht of verkoop van familiebedrijven vaak precair maakt is het feit dat
Lees verder…

Twin Media en Twin Digital verhuizen

Vanwege vergaande samenwerking tussen Twin Media, Twin Digital en partnerbedrijven Virtùmedia en Alea Publishers, zijn we deze week verhuisd van Culemborg naar Zeist. Vanaf nu bevinden Twin Media en Twin Digital zich in hetzelfde kantoor als beide onze collegabedrijven. Dat is wel zo makkelijk. Nu wordt onze samenwerking namelijk nog beter en sneller. Het nieuwe bezoekadres is Huis ter Heideweg 13 3705 MA Zeist Het nieuwe postadres is Postbus 595
Lees verder…

Een feestelijk logo voor het 50-jarig jubileum van Klik, het kenniscentrum voor verstandelijk gehandicaptenzorg

Ter ere van het 50-jarig bestaan van Klik, het kenniscentrum voor verstandelijk gehandicaptenzorg, heeft Frank de Both, art-director bij Twin Media, een feestelijk logo gemaakt. Frank heeft feestelijke slingers op het al bestaande Klik-logo gehangen en er een 50 jaar-rozet aan vastgeknoop. Het logo wordt dit jaar gebruikt op Klik.org en het vakblad Klik.  Over Klik  Klik is het enige onafhankelijke kenniscentrum voor én door zorgverleners in de verstandelijk gehandicaptenzorg.
Lees verder…

Twin Media maakt ontwerp voor ‘Theedozen en olifantenpaadjes’

Voor het managementboek Theedozen en olifantenpaadjes van Ronald Koopman, maakte Rimke Bartels, ontwerper bij Twin Media, een passend ontwerp. Ronald is organisatieadviseur en expert op het gebied van klantrelaties. Zijn managementboek is anders dan de meeste managementboeken, omdat het niet bestaat uit theorie, maar uit praktische tips en concrete voorbeelden. Dit unieke karakter komt duidelijk naar voren in de vormgeving. Over Theedozen en olifantenpaadjes Dit boek leert je hoe je
Lees verder…

Twin Media wint pitch TBV

TBV – het vaktijdschrift voor bedrijf- en verzekeringsartsen – was toe aan verandering. Inhoudelijk werd het blad nog wel gewaardeerd, maar op visueel gebied was het verouderd en te zeer gericht op een oude doelgroep. Daarom schreven de makers van het blad een pitch uit voor verschillende mediabedrijven om een nieuw ontwerp te maken. Twin Media kwam als winnaar uit de bus. Over TBV Het Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde
Lees verder…