Twin Media wint pitch TBV

TBV – het vaktijdschrift voor bedrijf- en verzekeringsartsen – was toe aan verandering. Inhoudelijk werd het blad nog wel gewaardeerd, maar op visueel gebied was het verouderd en te zeer gericht op een oude doelgroep. Daarom schreven de makers van het blad een pitch uit voor verschillende mediabedrijven om een nieuw ontwerp te maken. Twin Media kwam als winnaar uit de bus. Over TBV Het Tijdschrift voor Bedrijfs- en Verzekeringsgeneeskunde
Lees verder…

Twin Media maakt ‘sportief’ ontwerp voor ‘De Trainer maakt het verschil’

Rimke Bartels, grafisch ontwerper bij Twin Media, heeft een ‘sportief’ ontwerp gemaakt voor De Trainer maakt het verschil, een handboek voor jeugdvoetbaltrainers van alle niveau’s. Ze heeft in het ontwerp allerlei grafische elementen verwerkt uit het voetbal, zoals de middenstip, de zijlijnen en niet te vergeten de bal zelf. En de flaptekst is tussen de lijnen van een voetbalveld geplaatst. Op die manier weet de doelgroep meteen wat voor boek
Lees verder…

Nooit meer ruzie met je baas

Hoe vind je werk dat bij je past als je net iets anders bedraad bent dan de mensen om je heen? Hoe voorkom je dat je enthousiast begint en toch snel weer op je werk bent uitgekeken? En hoe voorkom je miscommunicatie en conflicten met collega’s en je baas? In Nooit meer ruzie met je baas van uitgeverij Big Business legt Adrienne van den Bos haarfijn uit hoe je als
Lees verder…

Pf Fotografie Magazine viert abonneegroei met restyling

Pf Fotografie Magazine staat al sinds jaar en dag bekend als hét tijdschrift voor de professionele fotograaf en iedereen die in de wereld van de fotografie werkzaam is. Maar sinds de overgang naar (de aan Twin Media gelieerde) publieksbladenuitgeverij Virtùmedia is een nieuwe doelgroep aangeboord: die van de gepassioneerde fotografieliefhebber. Dat heeft geleid tot een spectaculaire abonneegroei van ruim 1.000 abonnees in het afgelopen jaar. Om onze bestaande en nieuwe
Lees verder…

De Tuinliefhebber: een frisse, moderne en open uitstraling
De Tuinliefhebber: een frisse, moderne en open uitstraling

Seizoentijdschrift De Tuinliefhebber heeft na een volledige restyling weer een moderne en aantrekkelijke uitstraling. De restyling is verzorgd door (het aan Virtùmedia gelieerde) Twin Media. De Tuinliefhebber is het tijdschrift van de belangenbehartigende organisatie voor tuiniers AVVN Samen natuurlijk tuinieren. In De Tuinliefhebber vinden lezers alles wat ze willen weten over thema’s als natuurlijk tuinieren en het bevorderen van biodiversiteit, het plezier in en van de buurttuin, maar ook over moestuinieren en hoe je daarmee je
Lees verder…

Restyling Het Wiel

Het Wiel, een landelijk tijdschrift voor en over bewoners van woonwagens, heeft een compleet nieuwe uitstraling gekregen en is in een nieuw moderner jasje gestoken. Het tijdschrift met onder meer informatie over woonwagencultuur, gemeentelijk beleid rond woonwagens, rechten van bewoners, discriminatie, hypotheken, verzekeringen en ga zo maar door, was toe aan een gezelligere, speelsere en vooral ook grotere vormgeving. Maar, misschien wel het allerbelangrijkste: de trots op de woonwagencultuur moest
Lees verder…

Hoe Boek voor Wendbaarheid
Hoe Boek voor Wendbaarheid

In het Voorjaar van 2020 vroeg Hanneke Moonen van adviesbureau Moon ons om de vormgeving van het Hoe Boek voor Wendbaarheid te verzorgen. In het boek, dat januari 2021 werd uitgegeven door Big Business Publishers, maakt Hanneke (oprichter van Moon en trainer en adviseur aldaar) het begrip wendbaarheid concreet. Wendbaarheid is hét modewoord in onze snel veranderende wereld. We willen allemaal ‘agile’ zijn of worden, maar vaak blijft het bij
Lees verder…

Vormgeving Alfa-bedding
Vormgeving Alfa-bedding

Hoe voorkom je het ontstaan van lees- en spellingsproblemen bij jonge kinderen? Door ze een leescurriculum aan te bieden dat aansluit op hun ontwikkeling en ze spelenderwijs te leren lezen. Dat is precies wat het boek Alfa-bedding biedt. Letters zijn voor kinderen in eerste instantie nog abstracte figuurtjes. Zij zien stokjes, rondjes en boogjes die op allerlei manieren aan elkaar geplakt zijn. Daarom wordt in het boek in eerste instantie
Lees verder…

Historisch Nieuwsblad in een eigentijds jasje
Historisch Nieuwsblad in een eigentijds jasje

Twin Media werd in september uitgenodigd om mee te doen aan een pitch voor een restyling van Historisch Nieuwsblad. ‘’Historisch Nieuwsblad is toe aan een opfrisbeurt,” stond in het pitchdocument. “Er moet een lay-out komen die goed aansluit op het DNA van het blad, urgentie uitstraalt en zorgt voor een versterking van de huidige lezersgroep. Tegelijkertijd moet de vernieuwde vormgeving ook nieuwe lezers aantrekken.” Met deze opdracht voor ogen ging
Lees verder…